كيفونيم (اتجاهات) - للمريض وعائلته

" كيفونيم " (اتجاهات) - مركز المعلومات هداسا  للمريض وعائلته

Logo Kivunim

 

 

فتحت هداسا عين كارم "كيفونيم (اتجاهات)" مركز المعلومات التي من شأنها رعاية احتياجات المرضى وأسرهم. يقع المركز في الطابق 0 من المستشفى.
هذا المركز المبتكر، الأول من نوعه في إسرائيل، هو أول من مركزية تحت سقف واحد جميع المعلومات الضرورية للمرضى وأسرهم قبل وأثناء وبعد العلاج في المستشفيات.
بتولى إدارة المركز من قبل قسم العمل الاجتماعي، ويعمل بها متطوعين المؤهلة في هذا المجال.
 "كيفونيم (اتجاهات)"
تأسست وتعمل ومنظمة هداسا الطبية جنبا إلى جنب مع المنظمات Mashov وايشيل. والهدف من هذا المركز هو توفير المعلومات عن حقوق المريض والمساعدة المتاحة لهم في جميع المجالات المتعلقة الإفراج، والاستشفاء، والرعاية اللاحقة، واستمرار العلاج في المنزل وفي المجتمع.
 
Patients receive a personal consultation with information adapted to their individual needs.
 
The staff can provide assistance to patients in a wide variety of subjects such as: social security benefits, services provided by the sick funds, rights and possible services provided by different government offices, services and facilities provided by the municipality, and information on other organizations that can provide help.
 
The center also provides information about companies that provide nursing service and home helpers, nursing homes and other facilities in the community.
 
Information is compiled in a database to enable detailed searches, and the center maintains a library of informational materials on private facilities, to make it a one-stop destination for all the information patients and their families need to make informed decisions about their care.
 
The center serves patients, family members, and personnel of the hospital.
 
Reception hours are Monday through Friday, 10:00 to 17:00.
 
Telephone 02-6777011 (inside the hospital 77011.)  After hours it is possible to leave a message via the voice mail.
 
Email "Kivunim" at kivunim@hadassah.org.il